Wednesday, February 2, 2011

Surprise x2

1: Stod på posten idag för att skicka en försenad men fin klapp till fina vännen i norr, såg då ett stort paket som låg på golvet bakom disken. Tänkte att vem tusan beställer något så stort, såg på tejpen som såg ut att komma från något byggföretag. Kamin for genom huvudet, men tusan det är det ju inte. Då hade fyrdubbla storleken på paket behövts. Kikade på den uppochnedvända adresslappen och tyckte namnet såg bekant ut, läste mer ordenligt och såg... att det var mitt namn! Min adress! Hahaha. Ja just ja. Men avi hade jag ju ingen! Snopet, får hoppas den dyker upp i morgon så jag får gå och hämta upp goodsen.


2: Att ordet pjåkig fanns med i min mobils T9, bra där! Förresten, den är inte död, den har återuppstått ur dregeldöden ;-)


Nu är jag inne på andra dagen som gräsänka, sambon är ute hos sina föräldrar för att fixa med bilen innan besiktning i övermorgon. Det har dragit ut på tiden och eftersom hans jobb är närmare därifrån än härifrån har han sovit över där. Så efter att ha haft Majken 100% senaste två dagarna i kombination med att vi haft en riktig racerdag (babyrytmik, en snabbis till stan för att lämna tillbaks för stor barnjacka, öppna förskolan...) är jag helt slut. Hade lätt kunnat somna i soffan nyss. Majken var däremot inte alls särskilt trött utan var vaken ända till 21:05... Hon brukar somna ca 19:30.

Men äntligen, äntligen lite egentid!

1 comment:

Linn said...

Aw, söta du! Ska bli spännande att se när den dyker upp i lådan. :D

Vad skönt att mobilen har återuppstått, det är ju ett härj att köpa en ny!