Tuesday, February 8, 2011

Bullmamma

Förmiddagen har spenderats med 4 maskiner tvätt samt fiskbulletillverkning åt Majken. Det lyckades och blev riktigt fint måste jag säga, var rädd för att de bara skulle flyta ut som en grå sörja när jag la ner dem i kokvattnet. Smakade bra också, med lite vitpeppar och dill. Frysen är fylld, måtte vi nu bara få den lilla illbattingen att gilla fisk!

Vädret är underbart ute, blå himmel, strålande sol och gnistrande snö. Ungefär 20 min inna ndet började snöa igår sa jag "att det med största sannolikhet inte kommer komma mer snö i år, att det som är det är men mer blir det inte". Jo visst. Det fick jag äta upp. Är så less på snö och blöta, kalal fötter! Jag har bra skor men efter långa vagnspromenader blir man lite blöt och kall ändå.

Nu blir det god med tråkig lunch i form av varma mackor. Hej så länge!

No comments: