Tuesday, February 8, 2011

"The crazy pramlady"


Oops I dit it again... Drömmer

Som ni kanske vet så köpte jag ett Nitro-chassi för en månad sedan. När jag härom veckan var ute på Blocket (att jag aldrig lär mig) så såg jag en annons med en hårdlift, sittdel, allroundåkpåse och fotsack i färgren Jungle för 500:-. Jag har egentligen aldrig gillat färgen på vår City cross, Zinnober red. Den där obestämbara röd/oranga som inte går att matcha med mina favoritfärger grön och blå. Lite uppiggande är den och det kan jag uppskatta på ett sätt, men nej... Så en neutral beige/brun som man kan matcha till allt, ja tack! Och så hade jag ju ett ensamt chassi utan sittdel ;-)
Så för 400:- (+frakt 217) fick jag en sittdel, allroundåkpåse samt fotsack i jättefint skick, sittdelen är bara använd med hårdliften och tillbehören kan knappt vara använda. Jag betalade 499 för endast en ny fotsack till Crossen i höstas, så det här var ett kap! Hårdliften behövde jag inte till min 9-månaders, den skulle kvinnan jag köpte allt ifrån lämna till välgörenhet... Tipsade henne om att hon borde kunde få en slant för den iaf.

Min hemsnickrade Nitro har jag nu sammanlagt betalat 1123:- för med alla tillbehör (1340:- med frakt), för både Crossen och Nitron har jag betalat 3122:- Skrattande Nya kostar de 5200:- st.

Så nu har min lilla dam två vagnar att kuska runt i:


Och ja, min sambo tycker att jag är knäpp Cool

/Crazy pramlady

6 comments:

Rebecca said...

Lite knäpp verkar du allt =)

Min mamma hade totalt TIO vagnar till mig och min 20 månader yngre bror. Snart är du nog lika knäpp som henne, hehe!

Johanna said...

Jag blir ju också sugen på att köpa en till vagn. Du inspirerar mig med alla retrovagnar som du har på bild.

Vart jag ska ställa den vet jag dock inte.

J said...

Hehe, vi har typ betalat 16 000 för våra två vagnar plus tillbehör. Jaja ;). (Och ändå överväger vi en vagn för 15' till om det blir syskon- det kan du hälsa din sambo om han behöver lite galenskap att relatera till ;)).

Anonymous said...

Haha, joo... Kan nog hålla med din sambo lite kanske ;) Men du, vart får ni plats med vagnarna? Har ni båda ute i trapphuset?!

micksan said...

Hehe lite knasig är du kanske. Men jag gillar också vagnar...dock platsbrist som sagt. Min sambo hade nog inte låtit mig 'samla' på vagnar heller. Kanske om vi bott bättre till, vem vet? Han har ju sina konstiga intressen med radiostyrda bilar t.ex. :D

Linn said...

Haha, jag var tvungen att köra en bildsökning på Google bara för att se skåpen. Det var ju hundra år sedan jag postade dom där bilderna känns det som! ;)