Wednesday, February 16, 2011

Majken är feberfri

Ja efter en dåsig och jobbig dag igår mår hon nu bättre, febern är borta men snoret och hostan är kvar. Hostan är inte så farlig men snoret är det jobbigare med, snorsugen avskyr hon så den funkar det tyvärr inte med. Mamma var här igår när jag kom hem från jobbet, sambon var på innebandyträning. Så skönt det känns att komma hem och ha sin dotter i famnen på en trebarnsmor som dessutom är sjuksköterska. Mamma ville inte ge supp utan istället låta febern få ha sin gång, låta kroppen få döda sina bakterier helt enkelt. Hon hade fått en hel del vatten och en vällling+ersättnings-flaska. Jag sprang ut med Daphne så fort jag kommit hem och efter en snabb dusch hade Majken somnat hos mormor. Hon vaknade runt 6 imorse och fick en flaska i sängen varefter vi båda somnade och sov till över 9, välbehövligt för båda två.

Förresten, är så stolt över min lilla gumma nu som "kan" flera ord. "Titta" säger hon jämt om saker hon tycker är roliga/speciella, oftast är det lampor eller leksaker. "Äst" säger hon om ponnysar/hästar och "ej" och "äda" är hej och hej då :-)

1 comment:

Anonymous said...

Skönt att höra att din lillskrutta mår bättre för det lät inte alls kul som ni hade igår. Jisses vad jag är trött på vinter nu förresten, vår, värme och inga mer förkylningar tack!