Tuesday, February 22, 2011

Borde sova borde sova borde sova

Urk! Sitter här och är förkyld som jag vet inte vad, gnäller är det enda jag verkar kunna just nu, tyvärr.

Har tittat på G.W Perssons genomgång av Olof Palmes mord på ettan, ganska intressant för en som inte var så påläst om fallet. Ska sova nu men ville bara flika in med ett boktips; "Hur barn förändrar ditt liv" av Harriet Goldhor Lerner. En väldigt insiktsfull, varm och samtidigt ganska vass bok om allt mellan himmel och jord som rör den nyblivna mamman, skulle jag säga. Läsvärd!


Nej natti natti och två liter vatten blir det här ;-)

4 comments:

micksan said...

Ja jag gillade pottstolen. Det var en sådan Saga prövade hos våra bekanta, satt bra i den. Så vi blir nog nöjd! :)

Ja det här med dagis. Jag hade ju tänkt ha in henne till hösten, Nicklas trodde vi skulle ha in henne på dagis till 1årsdagen. Så det blev en lite miss där. Visst är hans tanke ganska vettig, för hade hon börjat dagis före sommaren hade jag kunnat söka jobb under sommaren vilket hade underlättat för mig att komma in på jobbsidan här i Umeå. Har ju ännu inte jobbat något här sen vi flyttade hösten 2009. Slutade med att jag i januari lämnade in vår dagisansökan med datum från slutet på april, men dagisköerna är ju långa så jag tror Saga börjar dagis först i augusti vilket ändå känns bra. Hon känns ju så himla liten än! Hur gör ni med Majken?

micksan said...

Jag har faktiskt ingen aning om datumet man stoppar räknas som första inskolningsdagen eller om man börjar inskola före. Kanske man ska kolla med sin kommun :)

Anonymous said...

Sådär som du skrev med blodiga flytningar har jag också haft och har fortfarande efter spiralen. Inte alls kul och har du haft det i över ett halvår kanske du ska ringa Mvc och höra i alla fall...

Linn said...

Visst var dom? :) Hoppas att förkylningen går över för dig snart, krya på dig!