Thursday, February 3, 2011

Så sitter jag här ändå

Ska ju ligga i säng egentligen, att jag aldrig lär mig? ;-)

Oj, läste om mitt inlägg från tidigare idag och det lät nästan lite väl bryskt. Men så känner man sig när man är mitt uppe i det, sen kikar man på bilder från Majkens första dag och så är det allt man kan tänka på! En stund iaf.

;)


Ett tag idag trodde jag att jag höll på att bli magsjuk. Satt och gav Majken middagsgröten och funderade på vad jag skulle äta samtidigt som jag kände mig svagt illamående och typ "njae, vart ska det här sluta? Toan? Mat blir det inte..." Till slut blev det pasta carbonara iaf och nu sitter jag här mätt så mätt. Var nog bara hungrig.
Vi var iväg och firade svägerskan som fyllde 37 idag. Vid paketöppningen sitter hon med sin (om 1 vecka) 1-åring (Majkens kusin för övrigt) och är i god färd med att öppna, kusinen V får ett papper att prassla med. Medans alla beundrar den första presenten - en takhängd ljuslykta i form av ett hjärta - tar V tag i det andra paketet och slår det i golvet, ett svagt "krasch" hörs och alla stelnar till. Svägerskan blir orolig men får höra att "det kan ju ha gått bra, öppna och se". Hon öppnar, finner en fin Marimekko-kopp (phu) sedan en till, den är tyvärr i 5 bitar. Ytterligare en hel ligger längst ner i paketet. Precis det hon önskat, synd bara att ena fick ett så kort liv, alla blev lite uppgivna där. Bus-V.


Nej, nu blir det ut med kissnödig Daphne. Sov gott!

No comments: