Monday, February 28, 2011

Oj!

Vad torrt med inlägg det var här då. Har jobbat lite på sistone och kämpat med sluttampen på den här förkylningen, ni börjar jag känna smak iaf igen! Men glass är fortfarande bara en kall sörja. Sitter här i tyst tyst lägenhet just nu, Majken sover och J är borta och hjälper till med en bil. Lyssnar på spotify, kollar bloggar, planerar morgondagen och bara tar det lugnt. Men tiden går, nu måste jag få tag i alla lösa trådar.

Såg "Sanctum 3D" på bio i lördags med J. En bra film som hade fart hela tiden, inget sackande på slutet så man kände att "nej vad segt det blev nu" och riktigt nervpirr på flera ställen. Lite b-aktig på sina ställen till trots, så var det en klart sevärd film! Jag är en sucker för äventyr, så är det bara.


Majken har på det senaste blivit så gosig, hon kan komma fram till en och lägga sitt huvud i mitt knä, eller "klättra upp" till stående bakom mig och lägga huvudet på min rygg och stå och luta sig emot... Hon har blivit väldigt mycket för kroppskontakt, kramar och pussar ska det vara. Vi har haft en riktigt mysig och rolig kväll inne på lekmattan i vardagsrummet, hon har skrattat sig dubbelvikt och busat runt med mig i släptåg. Hon blir helt tokig när hon gör något hyss, jag kan säga "neej neej där får du iinte vara Majks" varpå hon ökar farten och kiknar av skratt, busråttan!

Imorgon blir det tvätt, känns som att hela hushållets garderober behöver tvättas, pust!

No comments: