Friday, February 25, 2011

Nästäppa

Ja nästäppa och noll smaksinne har jag för närvarande. Vet ni, man borde komma på någon sorts piller som gör att man tappar allt smaksinne och all lukt, det skulle ju va världens absolut bästa bantninspreparat! För hur jäkla kul (jag vet att man äter för att man är hungrig, men det skadar ju inte att det är gott) är det att sitta med en smaklös sörja i munnen? Oavsett om det är oxfilé, gurka eller lyx-choklad? Nej då okynnes-äter man definitivt inte.


Men det känns som att det är på väg åt rätt håll iaf, så vi håller våra tummar. Febern är typ borta.

Och Majken har förresten fått sin sjunde tand nu! Den till vänster nere i underkäken, bredvid de två hon redan har där. Och appropå bredvid, det är nog ett av de ord jag oftast blir osäker på hur man ska stava till. Jag är bra på att stava, men just bredvid känns mycket mer naturligt att stava brevid. Fast jag har lärt mig nu. Man blir så lurad av talspråket ibland.

No comments: