Monday, February 14, 2011

Snorig

Majken är snorig och jag anar en varm panna också, så idag blir det lugn och ro här hemma.
Igår var det däremot intensivt med sängbeställning på SOVA, snabbt iväg till IKEA för inhandling av present till V, hem fort fort eftersom vi hade en person som skulle förbi och köpa babygymmet och babysittern (hade ringt tidigare på dagen) och så i med lunch och iväg till Majkens lille kusin V som fyllde 1 år. Hann fira honom i en 40 minuter innan jag var tvungen att sticka iväg och jobba. Men vi hann och mysigt var det! Men det är bara att inse, att någon tårtperson kommer jag aldrig att bli.

Det här med amning också, vill sluta på ett sätt eftersom jag ammar så sällan. Det känns inte som att det ger något då hennes kost till 90% består av annan mat. Anledningen till att jag fortsätter stavas lathet. För det finns inget, inget sätt som är mer effektivt när man vill få henne att somna än att låta henne amma. Och det är ju himla skönt för oss! Så vi fortsätter, ett litet tag till.

No comments: