Monday, February 14, 2011

Ny säng


Kommer till oss om en sisådär 6 veckor, så härligt! Och det är verkligen välbehövt.
Tog ett år för oss att komma till skott, men nu så. Hittills har jag och sambon sovit i en 90x200 resp. en 120x110 säng som vi ställt bredvid varandra. Endast sambons har gavel, ni kan ju föreställa er själva! Tilläggas bör att min säng är ca 4 cm högre än sambons. Att hans säng också var gammal och dålig visste vi eftersom man låg i nedförsbacke mot mitten i den, hur man än låg. Men vad kan man säga om en 15 år gammal säng från COOP? Min tyckte jag rätt bra om tills jag började prova sängar och insåg att min säng är hård som en kyrkbänk, man ligger liksom nästan på sängen istället för i den. Fick den som extrasäng när jag var 11, från Jysk om någon undrar.
Så ja, nu slänger vi ut våra gamla as och välkomnar det här vidundret:


Stjärnbädden Diamant
18 cm ben till och vovvarna kommer inte kunna hoppa upp och håra ner, tjoho! Och ingen skarv mellan sängarna, ingen skarv!

2 comments:

Linn said...

Härligt med ny säng, den där såg ju galet skön ut. :) Och ingen skarv är det bästa!

Carin - mamma till Alice said...

Vi har en liknande säng! Jag gillar den inte, för madrassen, både den lilla och den mellanstora åker åt sniskan hela tiden. Man rör ju sig i sömnen och sådär så madrassen lever ett eget liv! Hoppas eran håller sig stilla. ;)