Thursday, February 3, 2011

Nej nej nej

Efter att ha underhållit Majken samtidigt som jag försökt göra annat hela förmiddagen (= göra en grej, släppa den för att ge Majken ny leksak, fortsätta göra något 1,5 min till innan man måste släppa det för att ta bort sladden ur Majkens fingrar, göra något igen innan man måste ta bort Majken från dörren som hon leker med... Argh!!!) så somnade hon äntligen vid mitt bröst för 10 minuter sedan. Barn är finast när de sover tänker jag då, trött och slut och bara så less. Ska precis lägga henne i sängen då hon - sovandes - börjar storgråta! Jag lägger ner henne men hon vaknar förstås. Så nu sitter hon i sin spjälsäng och är klarvaken och pratar och leker med sina nallar. Kommer hon nu räkna den här 2 minuters sömnen som "förmiddagsluren"? Isf kommer hela Majkens "dagsschema" att falla isär som ett korthus. Fel tider och ett övertrött barn alltså. Helvete.

Alltså, idag har jag verkligen inte lust att läsa alla klämkäcka bloggar där mammor ALDRIG är:
1) Trötta ( bli trött av 3 aktiviteter per dag? Inte då!)
2) Less på sitt/sina barn.
Just nu är jag SÅ less på att inte få göra en grej längre än i 3-minutersintervaller. Tänk att få hålla på med 1 grej OSTÖRD i en timme?! Hur i helvete ska man kunna plugga med barn?? Anställa en nanny?

Sedan allt det här med superharmoniska barn som aldrig gallskriker eller blir arga, föräldrar som får såå mycket gjort och inte fattar att andra tycker det är kämpigt. Fine. Men så fint har vi det inte här serru.


Ont i magen/stressnivå utlöst av 9-månaders ligger just nu på 9/10.


Punkt.

4 comments:

Rebecca said...

Jag hoppas att du inte tycker att jag är en sån som tycker att allt är underbart och hur lätt som helst. För jag känner precis som du ibland!

Typ idag när jag har mensvärk och är dödstrött. Ska blogga om det sen så du inte känner dig ensam =)

Linn said...

Jag kan säga att jag är också trött och less idag. Två nätter i rad har elise varit vaken. Jag minns att klockan var 4 inatt innan jag fick sova. Fy tusan va arg man är då. Så då är vi iaf två som lider lite idag. :P

J said...

Jag satt just och funderade på hur jag skulle hinna jobba idag, själv. Tror att lösningen är att man gör det kvällstid när den andre föräldern får ta över (minuset är såklart att man är hyfsat död då, speciellt om man som jag matat barn 6 ggr inatt).

Nu ska jag dricka kaffe och försöka göra low key-grejer som att lägga in musik i datorn. Några aktiviteter för B:s räkning blir det sällan, vaddå, ungen har väl ett babygym ;).

Anonymous said...

Word! Jag förstår dig och känner precis som dig. Just nu är jag helt slut efter att ha tagit hand om skrutt som inte mått bra, visserligen har han ju varit väldigt "enkel" den här veckan eftersom han varken har varit glad eller ledsen, bara mosig. (önskade faktiskt i en stilla minut att han alltid kunde vara så, för då skulle jag ju aldrig känna mig speciellt trött/sliten/sönderstressad) Och gnällig, arg och skrikiga barn hör väl till? Jag brukar undra vad det är för fel på alla de där morsorna som aldrig verkar trötta, irriterade eller sönderstressade.

Men du, jag ses väldigt gärna för en promenad nästa vecka! Kanske ska ta det senare i veckan så skrutten verkligen är frisk och kry. Vi kan väl höras helt enkelt!