Sunday, February 20, 2011

Ny kärlek

Jag har gått och kärat ner mig i porslin/keramik från 50-70-talen, fråga mig inte varför men det är bara så snyggt. Har länge tyckt om det men inte förrän nu har jag börjat samla på mig lite pryttlar från second hand- och loppisbutiker, mestadels i grönt och blått. Ni ska få se, ska bara ta lite fina bilder i bra ljus, vilket får bli imorgon förhoppningsvis.

Och förutom att det är trevligt att träffa så många söta människor i mitt jobb så får man se så mycket snygg design, gamla möbler och eftertraktade porslinsgrejer. Som nu i veckan då jag stod och diskade hos en tant, vad jag diskade? Stig Lindbergs "Berså"-koppar, koppar och fat ur Marianne Westmans "Mon amie-serie". Stringhyllor ser man både här och där, fina karotter, byråer, lampor, textiler... Ja det är en fröjd för ögat!

1 comment:

Anonymous said...

Visst är det snyggt! Älskar stringhyllan som jag ärvt av min mormor och morfar och vi äter på berså porslin nästan varje dag! :)