Tuesday, February 22, 2011

Lista

Lista jag snott från welcometothedollhouse.


Skor: Jag är ingen skomänniska, fast jag skull nog kunna vara en. Min samling sträcker sig till ett par Reebok freestyle, ett par Asics walkingskor, två par svarta högklackade partyskor, vinterstövlar i mocka, lite finare snörkängor och några sandaler samt ett par gula crocs. Crocsen köpte jag inför förlossningen, tänkte att jag kunde vanka av och ann i korridorerna med dom på fötterna. Men det hanns inte med, de fick stå och titta på från undersidan på en bänk istället...
Sneakers: Reebok Freestyle, mörkbruna.
Jeans: De gamla paren är fortfarande lite för små, dessutom är alla köpta runt 2006 och jag gillar inte att de har så låg midja. Får ta och köpa nya, hua.
T-shirt: Bara vanliga från H&M som jag hoppas ska hålla ett tag iaf. Gör de inte det blir det sista gången H&M får något t-shirtförtroende från mig.
Väska: Har jag några stycken. Allt från H&M-väskor till second hand-fyndade gamla läderväskor. Fyndade för några år sedan så söta väskor för 5 kr st (!!) på en loppis. Har också en Chloé Paddington som bor i garderoben. Den är tyvärr väldigt opraktisk. Och ganska gjord, men det skiter jag i egentligen.
Plånbok: En jättefin mörkblå i läder från Åhlens, köpte den för 4 år sedan tror jag det blir. Håller och ser nästan lika fin ut som den gjorde då när jag köpte den. Fast jag börjar nog tycka attden är i största laget, vill ha något smidigare.
Solglasögon: Ett par från Åhlens, svarta ganska ordinära.
Klocka: Använder jag inte, skulle dock gärna ha en färgglad, typ mintgrön.
Smycken: Inga, har inte ens hål i öronen. Fast skulle nog vilja vara mer av en smyckesmänniska.
Teve: Ser jag på när det går något bra, oftast varje kväll.
Mobiltelefon: En Samsung som går på sista versen, flera knappar fungerar inte... Måste ha ny.
Dator: Stationär.
Smink: Använder bara smink om jag ska på typ kalas. Suck! Blev så inspirerad av UnderbaraClara häromdagen, att hon satte på sig smink inför omplantering av blommor. Tror jag skulle känna mig fräschare och piggare om jag använde smink lite oftare.
Ansiktskräm: Har ingen... Jag vet jag vet, skämmes!
Lotion: En vegetabilisk och ekologisk lotion från Urtekram.
Tandkräm: Sensodyne Fluor.
Schampo/balsam: Loreal och Wella.
Tvål: Flytande.
Mineralvatten: Väldigt sällan.
Vin: Usch, aldrig.
Drink: Något fruktigt och fräscht.
Bröd: Filmjölksbröd med nötter, det finns inget godare bröd!
Mat: Lax, potatisgratäng, gott kött, sallader, stuvade makaroner, kycklingrätter, pastasåser.
Glass: Carli choklads glass. Annars är SIAs glass i smakerna viol och saffran två favoriter.
Godis: Choklad, gärna med lite nötter.
Säng: Hård och med lite för mycket hundhår. Snart ett minne blott!!
Lakan: Gratislakan från Ellos typ.
Frisörsalong: Nobelgymnasiets frisörelever.
Dagstidning: Nya Wermlandstidningen.
Magasin: mama och gärna glossiga inredningsmagasin man kan drömma sig bort i.


________________________________

Nej nu vill jag bli frisk!

1 comment:

J said...

Kul att läsa din variant!