Tuesday, February 1, 2011

Oj oj oj

Har nyss suttit i soffan och käkat förra årets lussebullar (de sista!) och varit gråtfärdig framför "Sofias änglar"... Förlossningar och sentimentala program and you got me. Lite tragiskt? Äsch då.

Annars har dagen bjudit på töväder (isbana utanför) och inhandling av mat. Alltså, att gå på promenad med en barnvagn (utan svängbara hjul, tog city crossen) och två hundar som hela tiden vill byta sida av promenadstigen (åh, nu luktar det gått på andra sidan vagnen, och åh nu luktar det gott på andra sidan vagnen) är ett helvete rent ut sagt. De går 5 meter framför, de går åt vänster, höger, alldeles framför vagnen, in i vagnen, suffletten är i vägen för kopplen, jag ska hålla i ett styre och två "flexikoppelsdosor" (vad säger man?) samtidigt. Idag gjorde jag detta samtidigt som korgen under vagnen var fylld till bristningsgränsen och vagnen vägde det dubbla mot normalt. Lägg till att en påse "Pågens Rasker" ramlar ut och dras med framför vagnen varpå den blir brun av skit och ja, mitt humör höll på att ta slut.

Hem kom vi iaf, och nu sitter jag här. Ska in på tradera och blocket och lägga in lite auktioner; kläder, babygym, babysitter, babybjörn och skötväska ska förhoppningsvis säljas bort. Blev inspirerad av Micksans säljlycka härom veckan!

Ha en trevlig kväll därute i februarikvällen :-)

1 comment:

Anonymous said...

Oho, tråk dag. Jag har inte ens kommit utanför dörren, visserligen inte bara vädrets fel men det var en stor avgörande faktor. Anyway, tänkte bara säga att ditt blocket/tradera säljande inspirerar i sin tur mig och imorgon ska jag banne lägga upp alla grejer jag tänkt sälja i flera veckor! :)