Friday, February 4, 2011

Majkens rum




Spjälsängen som det sovit en sisådär 8 barn i, från en liten by utanför Jokkmokk. Elefanten ligger just nu och sover på lammfällen, den ska egentligen inte ligga där...



Sängen med retrosött spjälskydd fyndat för 15 spänn. Snutte med "Majken" broderat på, gåva från den här fina tjejen!


Emmaljunga-dockis från 1970-talet med tillhörande skötväska. Varför görs det så fula dockvagnar nu för tiden när de bevisligen kan göras så här fina? Sulkyn köpte jag på Myrorna för 25:-, röd med vita hästar på. Elefanten är också second hand. Och ni, strunta i den ofärdiga tavlan, jag SKA fixa den.


En bråkdel av de fina My Little Ponys och modellhästar som pryder Majkens rum. Hon gillar dem skarpt redan! Men det är bara titta som gäller...


En söt tavla.


Stor MLP och Majkens sparbössa som jag alltid stoppar mina lösa pengar i. Fyndad på Myrorna.

2 comments:

J said...

Åh, vad kul att det är fler som gillar MLP :D. Superfin vagn, verkligen! En sådan vill jag också ha men det lär man väl aldrig hitta för normalt pris i den här staden. Älskar röda spjälsängar också- skulle jag nog köpt om vi hade köpt en själva.

Linn said...

Naw, vad mysigt det ser ut. Och det ska börjas i tid med MLP. ;) Dockvagnen är verkligen hur fin som helst!