Friday, January 14, 2011

Tack för tipsen!

Det här med barn och koll på dem och utveckling och alltihop... På bussen hem idag från stan stod jag bredvid en annan mamma med en vagn innehållande en liten pojk på två månader. En sådan liten fårgelunge! Majken charmade med sitt bredaste leende och det var hon som fick oss att prata med varandra eftersom hon glodde så på den andra vagnen och strääckte sig efter den. Kanske det kunde finnas en leksak, eller en kompis där i?

Iaf så pratade vi lite om bebisars utveckling, hur fort det går, hur spännande det är att följa dem, hur "lätt" det är med en bebis som ligger still, hur det är att ha en 9-månaders. Men samtidigt, alla åldrar har sitt jobbiga och sin charm. Det går inte att komma ifrån. Hon sa att många säger att man "ska passa på för att de växer upp så fort" och ja, jag kan bara instämma! Jag trodde väl där i våras att min bebis skulle vara bebis läänge. Men de växer fort hur man än gör och vad man än tror. Min bebis känns mer och mer som ett barn nu. Underbara busiga Majken som man kan leka lekar med! Som flinar och förstår så mycket, som försöker prata och blir alldeles till sig då hon ser en My little pony, eller Mimas för den delen.

Och som titeln antyder, tack för att ni delade med er av era tips! Alla har vi våra egna små smarta idéer :-)

No comments: