Sunday, January 16, 2011

Älskade diskmaskin

Jag har ju glömt att berätta att vi blivit med diskmaskin! Åh, det är underbart.

Vi fick den av mamma, hon köpte den när hon flyttade hit i våras. Den stod i lägenheten hon fick. Hon tyckte att vi kunde ha bättre användning för den, har man som henne klarat hela livet utan diskmaskin och dessutom tycker om att diska så kändes det självklart.

Jag tycker själv att diskning är skittråkigt. Skönt efteråt bara. Så det är så himla skönt nu att slippa den där "diskångesten", vem när och hur. Det är bara att slänga in disken så blir den skinande ren, tom alla dyngiga stekpannor. Den blir nästan för ren! Otroligt.

Det här är nog det bästa som hänt på länge!

2 comments:

Linn said...

Åh, nu blir jag lite avundsjuk! Diskmaskin står typ överst på min lista nästa gång vi flyttar. ;)

Johanna said...

Know the feeling :) Att gå från att ha diskat varenda dag till diskmaskin är underbart. Sen uppstår de nya problemen - vem som ska tömma. Urgh. (Jag vet, värsta party-poopern)