Friday, January 21, 2011

Fredag

Hitills har dagen spenderats nere i källarförrådet där jag möblerat om lite för att få plats med sambos tävlingscykel och Majkens gamla babysitter. Den används ju inte längre och ska definitivt sparas. Gamla 80-tals Brios hittar man inte överallt, för den där sittern ÄLSKAR jag. Majken gjorde också det skulle jag tippa. Den moderna varianten ska däremot säljas, ska bara tvätta tyget först.

Majken och jag har lekt lite och så följde hon med mig ner i källaren när jag rensa där. Men att sitta fast i selen i vagnen var ingen hit... Men så måste det vara nu för tiden när mamma inte kan ha uppsikt hela tiden och hon ålar sig och hänger över sidan på vagnen.
I morse blandade jag ersättningen med lite välling, tänkte sakta introducera det nu och dra ner lite på ersättningen. Kanske så att hon till slut ska få välling på kvällen och ersättning någon gång mitt på dagen. Vi får se.

I förrgår fick hon förresten hemlagad köttfärssås och potatis/morot/broccoli-mix, och det uppskattades! Kul, för det känns mycket fräschare och smakade mycket godare (enligt mig) än burkmat. Nu ska jag försöka köra mer hemlagat även om det blir burkmat då och då också. HAr köpt hem både torsk och lax och ska försöka göra någon mer rätt till henne av det. Annars är frysen FULL av köttfärssås och den där blandningen med potatis, så den lär räcka ett tag ;)

Snart blir det promenad här, var såå skönt när vi var ute en snabbis med Daphne förut, så det skulle var skönt att ta en längre promenad. Kallt men skönt.

No comments: