Tuesday, January 11, 2011

Julklapparna

Kan vara kul att göra en lite sammanställning, om inte annat för att man ska minnas vad man fått.



Detta är mina, min sambos och Majkens julklappar i år.

Majken fick:

Av farmor och farfar:
Set med Bamseklänning + tights och strumpbyxor
Docka

Av mormor:
Kanelbullepyjamas
Snigel på hjul som man kan dra efter sig
Liten tiger (hon är ju född i tigerns år precis som sin mormor och mamma)


Av morfar och kaija:


Av Linn och Anders:
Stapelbara klossar, mycket söta är dom!

Av mamma och pappa:
En mjuk fotboll

Johan fick:

Dvd-filmer

Jag fick:

Den gröna vasen.
Retrokoppar + fat (jag kikat på och blivit så besviken över att de såldes, då jag bestämt mig för att köpa dem... Så fick jag dem av mamma i julklapp, vilken överraskning och så glad jag blev!)
Förstoringsspegel
Två Elvis-seriealbum. Älskar den serien, helt klockren!
Badbomber, duschgel, tvål
Söt ponnyalmenacka
Biljetter till Mia Skäringer här i Karlstad i vår, kul!
Lite pengar.

Ett trä-pussel, ni vet såna här grejer:



Tycker att det är ganska skönt att Majken inte blev dränkt i julklappar. Samtidigt som det är kul att få (för oss vuxna kanske?) så vill man ju inte dränka en spädis i saker. Redan. Ändå kan jag inte låta bli att snegla på alla bloggbebisars BERG av presenter med ett uns av avundsjuka å Majkens vägnar...

1 comment:

micksan said...

Saga fick en hel del julklappar, hade inte alls varit nödvändigt men ja, det var inte vi som stod för dom. Köpte 4 olika leksaker för lite äldre bebisar och det kändes lagomt. Majken fick mycket fint. Kanelbullepyjamasen = underbar! :)