Friday, January 7, 2011

Peppar peppar

Majken har haft riktigt bra sovrutiner idag. Först sov hon ca 40 min mellan 12-13, och sedan en liten 20 minutare vid 15-snåret. Det var väl en sak med det som var dåligt, att hon just sov 20 minuter och inte en timme vilket hade varit mer önskvärt. Men iaf, väldigt bra tider blev det! Så klockan 19:20 kunde jag bära iväg en mycket sömnig och faktiskt sovande tjej till sin spjälsäng, där hon nu ligger och sussar. Antagligen vaknar hon framåt 2-3.

Förresten, den där första tuppluren runt 12... Jag skulle ut och handla vid 11 och tänkte att "perfekt, nu kommer Majken somna när vi kommer ut i friska luften och so sover hon medan jag handlar. Njae. Hon var vaken hela vägen till affären, hela tiden vi handlade och hela vägen hem! Där på slutet när vi närmade oss vårt hem så tänkte jag typ: "men varför varför vill du inte sova lille gris, du är ju egentligen alldeles övertrött" Det märktes för hon satt och hängde över ena sidan på vagnen, kikade på Daphne och på bilar. Jag försökte sänka ner ryggstödet men NEJ, hon sklle sitta. Hon vägrade sova. Väl uppe i trapphuset lämnade jag vagnen alldeles vid dörröppningen, tog av mig jacka och skor och började lassa av matvarorna under vagnen. Sprang in i köket med en fil, smör och lite rostbröd och när jag går ut i hallen och ser vagnen igen tänkte jag att "det var då länge hon skulle sitta och titta åt sidan" Så jag kikar lite närmre på henne och då sover hon, samtidigt som hon hänger med huvudet på sidan av sittdelen stackarn! Så jag tar av mössan och sänker sakta ner hennes lilla kropp i vagnen, fäller ner ryggstödet och så sover hon där en stund.

Alltså Majken, lilla envising.

No comments: