Monday, January 24, 2011

Det där med namn

Måste bara tillägga att hade vi tyckt att nr 2 på namntoppen var det finaste namnet hade vi självklart valt det namnet!

Jag är av den åsikten att man inte ska bry sig om vad andra tycker, inom rimliga gränser då förstås. Jag har under en stor del av min uppväxt alltid anpassat mig efter vad jag trott att andra ville att jag skulle göra, hur jag skulle bete mig osv. Och det är så kränkande att ge efter för sådant, inser jag nu som "vuxen". Så med ett ständigt påminnande i bakhuvudet försöker jag nu gå min egen väg. Och tycker att alla ska göra det.

Och som Therese påpekade, Majken ligger nu på topp 100, på plats 95 för att vara exakt.

1 comment:

J said...

Jag är jättefånig när det kommer till namn alltså, kunde verkligen inte med att välja ett topp 100-namn och nu såg jag att vårt pojknamn hade fått typ 20 bärare under förra året så då blev jag nojig för att det höll på att bli poppis ;). B's namn har inte burits av fler än 10 personer per år de senaste tio åren... Samtidigt har jag själv ett ovanligt namn och det har sannerligen inte alltid varit en tillgång. Majken är superfint hursomhelst! :)