Thursday, January 27, 2011

Bus

Det må låta konstigt, men jag uppskattar såå att Majken blir äldre. Man kan busa, leka, sjunga och läsa sagor. Visst, det kan man väl med en 2-veckors också. Men INTE på samma sätt. Majken har en favoritsång (eller det är väl min favorit men har blivit hennes också eftersom jag sjunger den så ofta) som man gör rörelser till och i slutet ska man hissa upp barnet i luften, hon tjuter av glädje och ögonen blir som små streck, ofta åker handen i i mun ;) Man märker så att hon känner igen den. Här har ni den:

Brum brum brum låter stora bilen
Melodi: Bom bom bom låter stora trumman

Brum brum brum brum låter stora bilen.
Tuff tuff tuff tuff tåget går.
Båten gungar på det stora havet.
Svisch upp i luften planet går.

- textförf: Anna Bogren, Kalmar



Jag kan komma fram till Majken där hon sitter och börja kittla henne tills hon storknar av skratt, vi kan leka kurragömma (en favorit) vi kan peka på saker och försöka prata om dem, vi kan säga ajaj och hon "förstår". Det är en helt annan fas nu och jag uppskattar den så mycket.

1 comment:

Anonymous said...

Jag förstår dig och tycker inte alls det är konstigt. Längtar tills Erik börjar närma sig året och uppskattar saker ännu mer än han gör idag. Och om jag bara ser till hur han är nu är ju det himla mycket roligare än när han var en-två månader.