Tuesday, January 11, 2011

Dåligt med upd

Men jag hinner inte, eller jag vet inte. Det är väl en prioriteringsfråga som allt annat? Iaf så upptäckte jag Majkens femte (!) tand idag, den till höger om högre, övre framtanden - om det makes sense... Idag har vi haft besök av M och E, jätteroligt och mysigt! Hoppas vi ses snart igen :) Sen struntade vi i det värdelösa vinterväglaget och styrde kosan mot stan, jag hade en jacka att lämna igen. Ni kanske minns att jag köpte en underbar vinterparkas från Lindex i augusti, för att vara ute i god tid och slippa frysa i vinter. Började använda den i oktober och oj vad bra den var, varm, låång och praktisk - perfekt! Men så en dag i november när jag böjde mig ner gick blixtlåset upp - tjoff och det var trasigt. Tänkte att det kanske var en engångsföreteelse, men nej då, till slut kunde jag inte sätta mig i bilen ens för det åkte upp. Så jag gick tillbaka med jackan, och fick tack och lov pengarna tillbaka. Men vart hittar man en ny varm, perfekt vinterjacka i december? Ingenstans kom det att visa sig. En rejäl vinter kan ställa till med mycket, jackbrist bland annat har jag nu lärt mig. Efter att ha plöjt affärer efter affärer hittade jag två jackor, en på Åhlens rea och en på Coop Forum (av alla ställen!) Efter lite provande hemma och tänka-efter så får Coop-jackan stanna, den är übervarm och go!
Så ja, long story short så skulle Åhlens-jackan tillbaka idag. Efter lite turer hit och dit kom vi hem och nu sitter jag här och känner mig mör.

Förresten försov jag mig imorse, nu måste det bli skärpning. Imorgon är jag uppe innan 7:30 så det så!

1 comment:

Anonymous said...

Tack för sällskapet! Det hoppas jag verkligen vi kan göra om, snart!
Och om du vill gå upp tidigt kan vi ju byta unge.. Skrutt bestämde sig för att vakna 06.45 idag och vägrade fortfarande att somna om.. :P