Friday, January 28, 2011

Lakris- och klädfråga

Innan min graviditet åt jag aldrig lakris, det smakade vidrigt. Äckligt helt enkelt, kunde inte för mitt liv förstå behållningen av lakris? Men så åt jag det nån gång under graviditeten,bra mot illamåendet har jag för mig att det skulle vara. Och så nu, ett år efter kan jag inte få nog. Eller jo det kan jag, men det har blivit så gott! Saltlakris, rosa-svarta döskallarna, lakrisbåtar... Hur kunde jag inte gilla lakris?

Däremot, filmjölk som jag alltid ätit och älskat, har plötsligt blivit lite "ehrm, njae kanske". Filmjölk och müsli som varit min standardfrukost, det godaste målet på hela dagen, känns plötsligt inte alls lockande.

Är det någon mer därute som fått ändrade matvanor efter graviditet?


Och till klädfrågan: Ni som har barn i Majkens ålder (runt 9 mån), vad kommer ni att ha på dem framöver när vintern övergår i vår? Vad är vettigt och viktigt att köpa? Jag har ingen aning (vårjacka..? overall? räcker med fleecejacka?...) och behöver hjälp, helt enkelt :)

____________________________

Notis: Fyndade tre underbara kortlekar idag, två likadana (tog båda så att jag definitivt skulle få med alla kort) av en kortlek som min farmor och farfar hade när jag var liten. Helt underbart retrosöt, sådär som jag bara älskar. Ni får se bild. Och så en My Little Pony kortlek, komplett! För 10 spänn st tyckte jag att jag kunde unna mig det :-) Och en grej till också... På myrorna hittade jag ett tygöverdrag till min underbara retro-babysitter. Vad är oddsen att hitta ett ensamt överdrag till just den sittern från 1811 som man själv har? Den är en favorit för mig och ett extra överdrag är ju super.

Så, nu är jag klar ;)

4 comments:

Linn said...

Lakrits... *Ryser* ;) Nä, Bibliotekstjuven har jag inte sett. Vad handlar den om?

Linn said...

Den lät bra, jag får spana in den. :) Och en ponnykortlek - inte illa!

Anonymous said...

Jag har äntligen börjat äta fil igen efter att ha avskytt det under graviditeten. Men frukosten, som verkligen var höjdpunkten på varje dag är inte längre så kul. Kan fortfarande må lite illa på morgonen just vid frukost, hoppas dock att det försvinner. Annars har mat bara blivit godare efter avslutad graviditet och p-piller användning! :)

micksan said...

Vårkläder...Saga har en tunn fleeceoverall som jag tänkt ska hålla hela våren ut. Sen har jag faktiskt budat hem från Tradera, en skaljacka och skalbyxa från Po.p. I storlek 86. Så dom är ju rätt stora, men tänkte dom kunde passa till hösten också. Under har jag en windstopperfleece, den dock i storlek 80, men ser stor ut.Sen får man helt enkelt se. :) Tror vi har en ärvejacka i storlek 80 också, typ vindvarianten.