Thursday, January 6, 2011

Har ju glömt...

Att gnälla över min förkylning! Det började med att jag vaknade och mådde urdåligt förra tisdagen, spydde och mådde allmänt dåligt i magen + feber och allmänt blää. Det enda som funkade var att sitta halvt nersjunken i soffan, annars kände jag illamåendet komma krypande. Men ja, att sitta still och glo går öht inte med en 8-månaders, så både jag och Majken hade en skitdag. Jag gjorde mitt yttersta för att hon skulle få lite utbyte av mig, samtidigt som hon fick leka för sig själv största delen av dagen. Lyckades tack och lov få henne att sova hela 3 gånger den dagen, så jag kunde ta igen mig och sova samtidigt som henne. Illamåendet försvann på kvällen, efter lite Proviva och rostbröd som sambon tvingade i mig. Jag vågade gentligen inte äta då jag spytt av vatten på morgonen (!) men det gick bra, fast febern och det andra päcklet höll i sig, till idag egentligen. Var liite bättre förra torsdagen, men en sväng på stan då när jag trodde att jag mådde bättre än jag gjorde sänkte mig igen. Kom iaf iväg på nyårsfirande men sen har det varit lite si och så senaste dagarna. Kändes som en sådan där förkylning som aldrig ger med sig, ni vet? Minns augusti-månad förra året, 2009, då jag vara alldeles nygravid med Majks, då var jag sjuk heela månaden. Det tog aldrig slut. Fick till slut veta att jag hade en seg virusinfektion, och tack och lov gav den upp till slut.

Men nu, nu känner jag smaken av mat igen! Och jag snorar inte oavbrutet, och jag kan gå ut utan att bli yr i huuvudet. Gött.

Förresten, att ta bort smaken av mat måste vara den effektivaste bantningsmetoden ever. Jag menar, hur kul är det att äta något man bara känner konsistensen av? Inte en enda smak, ja förutom om det är sött, salt, beskt eller surt. Skulle komma på något som bedövar smaklökarna, någon slags operation - jag skulle bli miljardär på nolltid.

;)

2 comments:

Anonymous said...

Usch och fy vad det där inte lät kul alls. Tur att du är på bättringsvägen! Att vara sjuk och samtidigt underhålla bebis är ju inte alltid så lätt...

Kul förresten att vi var inne på sjukhuset samma dag men för så olika saker. Det är verkligen ett häftigt år som precis tagit slut!

Linn said...

Fy så jobbigt det där lät, hoppas att min förkylning inte är av samma sort... Tack för tipset om Coldplay-låten, den hade jag missat! Ska lägga in den i min julspelningslista.

Apropå symbolinspiration... Jag började fundera lite på din skäck-custom. Har du något önskemål om pose? G1 eller G3? Och ska det vara en svart eller brun skäck? Några andra önskemål? Mycket frågor nu, ber om ursäkt för det. ;)