Wednesday, January 26, 2011

Majkens 1-årsdag

Ja än är det ett tag kvar, men jag kikade lite i almanackan härom dagen och såg att hon kommer att fylla 1 på skärtorsdagen, kul! Då får man kanske klä ut henne i ett lite huckle eller något.

Förresten, är det bara jag som får panik när jag ser att många andra (blogg-) mammor ska hyra lokal, dekorera, fixa massa mat och bjuda hela släkten på sina barns 1-årsdagar?!? Jag har då aldrig i hela mitt 24-åriga liv firat födelsedag i en hyrd lokal. Gör många så? Mina kalas har bestått av hemgjord gräddtårta med lösgodis på och kompisarna från villaområdet. Kanske en partyhatt på sniskan också då.

Som att man inte kände sig otillräcklig innan...

6 comments:

Linn said...

Precis så var mina födelsedagar, fast jag hade burkmandariner på min tårta. ;) Det känns som om allt ska vara så stort som möjligt nu för tiden, man har liksom kommit ifrån den där "nära" känslan...

Anna Nyberg said...

Haha, va de fjantigaste jag hört!
Vilken ett åring har nytta av det?
Förmodligen bara morsan som vill ha status poäng!
Till Algot kommer inga kompisar alls. Vi firar bara med släkten. Barnkalas får mina barn ha när de blir så stora att de leker själva hos kompisar!

micksan said...

Näe, vi kommer ha kalaset här hemma! Förstår att man hyr lokal när barnen blir äldre och ska ha kalas för dagiskompisar/klasskompisar, men dom kalasen har man inte på självaste födelsedagen tycker då jag i alla fall. Har också alltid firat min födelsedag hemma.

Anonymous said...

Haha, jag går faktiskt och funderar på om vi ska hyra/låna kvarterslokalen som finns här till skrutts ettårsdag. Men det skulle förvåna mig om det blir så... Och enda anledningen är att vi tänkt ha ett större första kalas istället för dop eller namngivning och om det blir så får vi nog inte plats hemma. Men det blir ju typ bara släkt och de vänner som kan/vill. Och definitivt egen hemmagjord tårta, för det ska det vara när man fyller år.

Rebecca said...

Om man bor litet och har stor släkt så är det väl inte så konstigt om man vill vara i kvarterslokalen typ. Men att hyra en riktig lokal och dekoration för massa pengar och börja planera månader i förväg låter ju helt galet.

Vi är ca 35 pers bara släkt från bådas sidor så vi hoppas på bra väder i maj så att vi kan vara på gården... Men jag har inte alls börjat tänka på det där än! Känn dig inte otillräcklig!

Therese said...

Men gud! Jag skulle aldrig få för mig att hyra en lokal till ett kalas som han säkerligen inte ens minns efteråt. Nä, finns det hjärterum så finns det stjärterum så det är bara att släpa sig till vår tvåa och fira när det är dags i september..

Dessutom, hemgjord tårta ska det vara! Fast jag tycker om att göra tårta så jag försöker ständigt att hitta orsaker till att baka.