Friday, December 31, 2010

Årets låter i hyfsad ordning - del 1

Ni vet. där där låtarna man har som alltid kommer att påminna en om en händelse, en sak, en person, en årstid, en dag, en känsla - eller ett helt år. Lyssna och njut!




Den här helt underbara låten lyssnades det mycket på under våren.




Denna fick jag tips om av trasslet och det blev också en sådan där låt som jag följde mig i våren, grät och ville föda barn. Tänkte på alla som redan fått, var avundsjuk trots att jag hade månader till BF! Knasiga gravidhjärna.



En riktig humörhöjare jag lyssnade mycket på i februari. Lite jobbpep sådär.




En riktig söt låt som spelades mycket där i mars-april, känns riktigt nostalgiskt med tanke på allt som hände vid den tiden. Majken. Vårgrusiga vägar, ljus värmande sol, fågelkvitter, vårdoft i luften... ja allt.





Den här låten kan man kalla vår pre-förlossningslåt. Jag kämpade mig ju igenom en stor del av värkarbetet hemma, sittandes i sovrummet bakom Johan som kikade på youtubeklipp varvat med peppande låtar. Vi kikade till och med in på någon sådan där hälsosajt för att se om affärerna i stan hade någon typ av massagegrej Johan kunde använda på mig för att avhjälpa värkarna. Herregud, Majken skulle ju komma ut där om ca 6 timmar - om vi vetat det! Men iaf, en av de där pepplåtarna som vi lyssnade på genom värkarna var OMG med Usher, så oj vad glad man blir i hjärtat av den här låten nu. Det är ett så starkt minne av den där tiden vi var hemma och kämpade.





Min absoluta favorit i april, spelade den om och om igen.



Den här låten skriiker vår vår vår! Av underbara Radio Dept.



Kanske årets bästa låt..?



Låt jag upptäckte på höstkvisten med samma geniala Gaga, underbar.



Den här lyssnade jag mycket på första månaden med Majks, minns att jag ammade till den ibland.



Också en sådan där bebistids-nostalgi-låt, underbar och vårig.

Nu hinner jag inte mer, Majken ska ha lunch och vi ska ut i det härliga vädret och njuta, och hämta pappsen också som stannade på festen i natt.

No comments: