Friday, December 10, 2010

Jag kanske inte är så dum ändå?

Att få höra av sin framtida chef på ett möte för en vicktjänst:

"Du är förbaskat begåvad!"

När jag skulle berätta om mig själv/min syn på jobbet: "Du har precis sammanfattat hela företagets grundidé och värderingar med dina egna ord"

"Hur gammal är du? 23? Inte många i din ålder med sådana tankar och värderingar. Jag har suttit här med många som varit mycket äldre än du och inte formulerat sig så bra som du."


Herregud, har jag någonsin hört något sådant här tidigare? Tja, kanske när min (åh så snygga) naturkunskapslärare under ett "utvecklingssamtal" i 2-3 på gymnasiet sa att jag var smart, vass och klippsk (något i den stilen) Jag höll på att skämmas ihjäl, tyvärr. Jag var så mesig på gymnasiet.

Man ska ta till sig av beröm!

4 comments:

Linn said...

Jag misstänkte att det var så, det var bara en tanke som slog mig. ;)

Vad roligt att få höra något sådant, det ska du ju absolut ta till dig! :D Vad är det för vicktjänst du har fått?

J said...

Vad kul, vad jobbar du med?

Anonymous said...

Kul! Allt skönt att höra fina saker om sig själv :)

Vi kommer gärna och hälsar på någon dag, nästa vecka är vi upptagna på onsdag och på fredag, annars är det inget alls planerat! Och såklart är jag nyfiken på vad det är för extrajobb du fått?

Helena said...

Jag känner ju inte dig, mer än på bloggvis, men jag tycker också att du verkar begåvad!