Tuesday, December 14, 2010

Emmaljunga-retro, Lucia, Furuskåp...

Hm, mitt förra inlägg var ju inte så mycket "bebisliv" inser jag, men det är ju min blogg så, ja.

Just nu sitter jag här på rumpan, på datastolen. Kikade nyss på Schenkers "följ ditt paket", mitt paket har precis sorterats. Hallå, hon postade det för 1 vecka sedan! Segt... Vad döljer sig det då i paketet? En julklapp till Majken, eller Majken 4 år, eller Sandra, 23 år... Det är nämligen en ljusrosa, 70-tals dockvagn i mocka av märket Emmaljunga. Åh! Med tillhörande skötväska ska sägas. Det tog ett bra tag innan den skickades (tack Camilla för tålamodet, medans jag fixade och bökade med fraksätt hann det väl ringa en 15 personer på den där annonsen...) men nu är den väl på väg iaf. Jag är ju retrokär i allmänhet och retrovagnskär i synnerhet, så den här godingen hoppas jag Majken kommer att gilla när det blir dags för sånt lekande. Själv var jag en dockälskare av rang, dockvagnar, dockor, kläder, docksängar, matstolar - jag hade så mycket. Minns fortfarande hur avundsjuk jag var på en viss kompis docka, hon hade en riktig baby born... Med fuskpälstäckjacka till. Haha, jag skulle kunna gå på här länge! Nu kanske inte alls Majken kommer tycka om dockor, det är jag medveten om. Ingen fara, då får vagnen tjäna som prydnad.

Bilder kommer självklart!

Igår var det ju lucia förresten. Jag slutade jobba 14 och hade precis kommit hem då jag fick höra att svärföräldarna var på ingång, och senare svägerskan med ungar. Oj! Gick in i duschen och samtidigt kom dom, och underbara svärmor diskade och lagade mat (inte blivit så mycket sita tiden då jag jobbat...) De hade dessutom tagit med sig Johans farmors gamla köksskåp, så det fixades ihop under kvällen. Inte min stil alls (ser ungefär ut som på bilden nedan) men vad tusan, nu får vi förvaring och lite mer möbler hemma, känns mer inbott och som ett hem nu.


Källa.

Majkens kusiner (6, 4 år och 10 mån) och min svägerska kom lite senare och lussade för oss, söta var dom i särk och pepparkaksdräkter. Sjöng gjorde de också. Lille* Vide var stjärngosse!


Kusinerna Majken snart 8 månader och Vide 10 månader idag :-)



Och lite big news nu såhär på tisdagen, Majken satte sig upp för första gången i fredags! Hon låg på mage och lekte lite med några leksaker i babygymmet, jag satt bredvid och läste. Helt plötsligt ser jag hur hon har satt sig upp! Upprymd blev jag och berömde och hann ta några halvtaskiga bilder på henne sittandes, man ser tyvärr inte att hon sätter sig, men jag vet ju hur hon kom upp iaf. Huvudsaken.


*Store..

No comments: