Thursday, December 23, 2010

Trött så trött

Ja idag funderade jag och Johan på att gå på bio (Tron i 3D) men jag är slut i huvudet. Jag är så trött och inte sugen på något. Ändå har jag ett hem att städa, ett barn att ta hand om, en syster som jag ska köra grejer till, en hund som spytt ner överkastet till sängen och en vit trasmatta, en julklapp som ska färdigställas, julgodis och mat som ska lagas.... Blä! Förrsten var det mammas hund som spydde, så hon ska tvätta, banne mig. Och ja just det, ett rim till svärmors paket står också på to-do-listan.

Men jag är också barnsligt glad över att det är jul, och julafton imorgon! Igår lagades det knäck och chokladbräck här hemma, mysigt och gott. Jag fixade också på eget bevåg julgranen här hemma igår. Jag menar, ska något bli gjort här hemma får man ta tag i det själv. Och den blev riktigt fin, efter lite bök med lyset bara. Som för övrigt måste vara från 50-talet, kartongen är bedårande!

Johan är hos sina föräldrar just nu, svärmor fyller år. Men jag känner att jag orkar inte, det räcker med en heldag med 17 släktingar imorgon.

God 23e på er!

2 comments:

Linn said...

Trevligt med hundspya, har vaknat ett par gånger vid fyratiden av att Flisa stått och hulkat... Alltid lika kul, NOT.

Hoppas att det gick bra att hämta ut paketet i alla fall och att du hinner varva ner till i morgon. :) God 23:e!

Anonymous said...

God jul och gott nytt år!