Thursday, December 16, 2010

Äntligen sover Majken

Har varit en knasig dag idag för Majken, varför vet jag inte men hon har inte alls velat hålla på rutinerna. Blev ingen förmiddagsnap utan istället fick jag henne nu att somna (övertrött och utan lunchmat) med en flaska ersättning, 265 ml tror jag det blev.
Vi var ute en liten sväng i morse för att rasta hundarna och det blåste och snöade/regnade (typ 70/30) som bara den! En stund råkade det blåsa rakt in i vagnen och oj vad Majken blev ledsen, usch för stark motvind så man inte kan andas. Hundarna racade omkring iaf. Försökte innan promenaden få i henne lite gröt eftersom jag tyckte hon ätit lite på morgonen, då ammas hon vilket är hennes frukost. Men gröten var INTE poppis! Majken skrek och slog med armarna, nej, gröt ville hon inte ha.
Sen efter promenaden kom Therese förbi en sväng för att lämna lite bilder och hämta upp några, Majken var fortfarande vaken. Men nu sover hon alltså, undrar vad det kan vara som får henne att bete sig såhär ibland, oftast rullar rutinera på = sova, mat, lek, blöjbyte, sova osv. Men inte idag. Fast de är ju bara människor.

1 comment:

Linn said...

Jobbigt när hon inte vill följa rutinerna, hoppas att det går bättre i morgon! Och det var så lite så med ordtipsen. :) Finns en ny custom i min blogg nu förresten, om du är intresserad. ;)