Tuesday, December 21, 2010

Majken 8 månader!


Årets julkort blev en digital historia, men ack så fint ändå!


Petar på saker med pekfingret, oftast höger. Pekfingrarna är ofta på vift nu för tiden!
Börjat bli lite blyg mot nya människor.
Älskar att äta själv, majskrokar är en stor favorit där.
Börjat äta kött och mat med större bitar, vilket gjort att hon faktiskt äter mer nu än för några veckor sedan. Roligare med bitar kanske?
Har börjat dricka vatten ur pip-mugg, går jättebra!
Väger runt 8,5 kilo och är 71 cm lång, växer så jag vet inte vad!
Hasar runt som ingenting på golven här hemma, över trösklar och fram till skor, sladdar och annat bra...
Försöker komma åt att se tv när hon kan, men ajabaja det får hon inte.
Tycker det är superkul att leka kurragömma med mig och Johan, bland annat.
Dansa till musik = glad bebis! Johan håller i henne och jag dansar och leker med Majken till någon käck låt, superpoppis!
Äter två mål "mat" om dagen, till exempel kött och potatis till lunch och gröt till eftermiddagen.
har börjat vinka, tror vi?
Säger dada, nana, nänä m.m Drar gärna ut på stavelserna så det blir daaadaaaaaaa (med eftertryck)
Är en riktig charmör mot de flesta, efter att hon fått spana in dom en stund.
Tycker fortfarande mycket om Mimas, tjuter när hon ser honom.
Tjuter gör hon själv också, så jag går ofta runt med öronproppar här hemma *suck*
Har satt sig upp två gånger själv, hitills :)
Börjar bli svår att byta kläder på, är en riktig liten apa ibland på skötbordet.
Älskar när jag suger på hennes fringrar, hur sjukt det än låter. Jag tar ett finger i munnen och drar ut det med munnen, hon kiknar!
Är jättekittlig på magen och under armarna, blir helt tokig när man busar med henne på skötbordet och frågar "är du skitig under armarna? Ja här var det skit, en liten skitgris är du!" ;-)

No comments: