Wednesday, December 8, 2010

Dag 17 – Mitt favoritminne

Jag borde kanske skriva förlossningen här, och även om det var det häftigaste jag varit med om så kan jag inte säga att, eller jag vet inte. Har jag något favoritminne? Det låser sig bara när man ska komma på minnet med stort M.

Men här kommer några i icke inbördes ordning:

Dagen jag träffade Majkens pappa.
NY 2006.
Majkens förlossning.
Alla somrar uppe i stugan utanför Örnsköldsvik.
Alla vardagliga händelser under min barndom, lek, far- och morföräldrar - minnen.

Och faktiskt alla stunder under dagen då man får den där härliga kontakten med Majken, när hon är glad och busig, när vi sitter och fjantar med varandra. Som här i söndags under kvällsgröten!:


2 comments:

Linn said...

Åh, vilken härlig bild. :) Favoritminne är ju hur svårt som helst att komma på, för dom bästa minnena är ju oftast bra på olika sätt. Tur man inte måste välja ett utan kan få behålla allihopa. ^^

Helena said...

Underbart! Så söt hon är!