Friday, December 10, 2010

Nya opel Meriva

Oväntad rubrik, va?

Jag är lite lagom bilintresserad och har läst nu på sistone om nya Opel Meriva som blivit "årets familjebil 2010". Den är en liten familjevan kan man säga, lite högre takhöjd, ordentligt tilltagna dörrar och bra skuff. Som gamla Opel Zafira, Citroën Xsara Picasso eller Ford C-max för att ta några exempel. Fast det här med dörrarna vet jag inte om det är så himla bra, det är därför jag skriver det här inlägget, såhär ser den ut:


Källa

Alltså, hur lätt blir det med de här dörrarna när man ska ur med ett babyskydd? Ta ut ett barn ur en bilstol?För att inte tala om när man står på en trång parkering och bara kan öppna dörren halvvägs, har man då bilstolen bak blir det ju omöjligt att få in/ut barnet! Dörren är ju upphängd precis där man vill stå. Ni som har barn vet säkert vad jag menar.

Var bara tvungen att ventilera... ;-)

2 comments:

Linn said...

Beror inte det på hur man har bilstolen/babyskyddet monterat? Har man det fram så är det väl som vanligt, men om man har en framåtvänd bilbarnstol monterad i baksätet så borde det väl vara smidigare att ha en dörr som går åt "fel håll"?

I och för sig så ska man väl helst ha en bakåtvänd bilbarnstol för största säkerhet, och då blir det ju enormt osmidigt att ha en sån där dörr, precis som du säger.

Helena said...

Ja, det var det dummaste jag har sett.