Wednesday, December 22, 2010

För att jag älskar sådant här


1. Hur gammal är du om 5 år? 28 år (om 1 år och en månad blir jag dock 29..)
2. Vem var den sista du träffade? Johan inatt.
3. Hur lång är du? 168 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Oj, måste vara någon sån där smaklös actionfilm som min sambo gillar.
5. Vem ringde du senast? Min sambo
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Okej ja då förstår jag att det blir svårt, ingen fara det löser sig :-) kramar" till Frida på frågan om hon kunde vakta Majken när jag skulle till tandläkaren, hon är i Överkalix så det gick tyvärr inte.
7. Vad är dagens planer? Julgodisbak med Jannike!
8. Föredrar du att ringa el. skicka sms? Sms om det är något jobbigt man ska prata om, annars föredrar jag att prata, lättare att få fram det man vill ha sagt så.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos el. skilda? Skilda sen jag var 12.
10. När såg du din mamma senast? Igår kväll.

11. Vilken ögonfärg har du? Blågråa
12. När vaknade du idag? 08:18, för sent..
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej
14. Vilken är din favoritplats? Svårt att välja en, men jag måste säga skogen + stranden här i Sverige en vacker sommardag.
15. Vilken plats föredrar du minst? Busshållplats + -20 grader + sen buss. Det är i sådana stunder jag undrar varför det öht bor folk på ställen där det blir kallare än -10.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Utbildad, fast jobb och minst 1 barn till.
17. Vad skrämde dig som barn? Elaka typer, mörker, fast egentligen inte så mycket alls.
18. Vem fick dig att skratta senast? Min sambo
19. Är du för ung för att äga Vinylskivor. Ja alldeles.
20. Har du stationär el. bärbar dator? Stationär

21. Sover du med el. utan kläder? Utan, förstår inte varför man ska sova i kläder?
22. Hur många kuddar har dui sängen? 2 st
23. Hur många landskap har du bott i? Ångermanland, Medelpad, Västerbotten och nu Värmland.
24. Har du någonsin spytt på fyllan? Ja.
25. Föredrar du Skor, strumpor eller barfota? Strumpor
26. Är du social? Njae, beror på situation.
27. Vilken är din favoritglass? Kulglass, gärna saffran, viol eller någon smak med nötter.
28. Vad skullde du göra om du vann 1 miljon. 1 miljon är ärligt talat inte mycket, mycket för mig men inte om man jämför. Hursom, jag skulle betala av min csn-skuld och spara resten.
29. Tycker du om kinamat? Jajamen, om man nu ska kalla den mat vi äter i kinarestauranger för kinamat.
30. Tycker du om kaffe? Nej, usch och fy. Är jag den enda vuxna (?) som inte gillar kaffe?

31. Vad dricker du till frukost? Vatten, mjölk om jag vill lyxa till det.
32. Sover du på någon speciell sida? Nej.
33. Kan du spela poker? Nope.
34. Tycker du om att mysa? Ja!
35. Är du en beroendemänniska? Nej det tycker jag inte.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, min barndomsbästis är född samma dag som jag, samma år.
37. Vill du ha barn? Jag har barn, vill gärna ha fler.
38. Kan du några andra språk än Svenska? Tyvärr bara engelska, några ströord på spanska och franska. Hade jag läs språk idag hade jag lagt ner mycket mer energi på det.
39. Har du någonsin åkt ambulans. Nej.
40. Föredrar du havet el. pool? Havet, utan tvekan. Ogillar sunkiga pooler, som ofta är ganska skitiga. Dessutom luktar man illa av klor efteråt...

41. Vad spenderar du helst pengar på? Hm, om jag har pengar som inte måste gå till nödvändigheter så är det ju kul att köpa kläder, inredningsprylar, både till mig och familjen. Eller retroprylar, sådant där onödigt som man bara måste ha!
42. Äger du dyra smycken? Nej verkligen inte.
43. Har du någonsin testat narkotika? Nope.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En fluortablett
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min sambo tillsammans med sina brorsor blir en rolig trio.
46. Välj ett ärr på din kropp? Ett litet på armbågen efter ett borttaget födelsemärke.
47. Vad har du för ringsignal? Lonesome swan med Glasvegas
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja.
49. Flirtar du mycket. Nej verkligen inte
50. Vart togs din profilbild för din blogg? I pariserhjulet på Liseberg

51. Kan du byta olja på bilen? Fylla på olja kan jag, byta olja är en helt annan sak och det kan jag inte.
52. Har du fått fotkörningsböter? Nope
53. Vilken var den senaste bok du läste? Läste ut? Oj, någon som handlar om att möta förlossningsrädslan, mao var det alldeles för länge sedan jag läste ut något. Min hjärna håller på att växa igen (hjälp!)
54. Läser du dagstidningen? Ja.
55. Prenumerar du på någon tidning? Mama
56. Dansar du i bilen? Nej, såklart inte
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3, alltid.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Adresser på kort.
59. När var du i kyrkan senast? På min mormors begravning för snart två år sedan.

1 comment:

Anonymous said...

Vilken kul lista! Och nej du är inte ensam om att inte dricka kaffe. Varför ska man dricka det när te är så mycket godare :)