Saturday, November 20, 2010

Vikt

Jag vet inte riktigt, det måste vara promenaderna som gjort det. Stressen som gör att man inte hinner med riktig lunch. Eller?
Jag gick upp 14 kilo under min graviditet, från 66 till 80 kg. Nu har jag gått ner 12-13, ligger runt 67-68 och är så nöjd! Nått kilo ner till och jag är precis där jag var förra sommaren, och där jag vill vara. Minns att jag genast efter förlossningen gick ner till typ 76, sen segade det sig ner till 72 under någon månad för att sedan stanna, verkligen stanna! Vägde 72 i flera månader, gav upp tanken om att "amningen gör så att kilona bara rinner av kroppen" och slutade väga mig i hopp om att se lättare siffror. Sedan träffade jag L och började promenera, hela hösten har jag rört mig hyffsat varje dag faktiskt. Och nu, nu ser jag det inte bara på vågen, jag känner det också i min kropp, när jag känner på min kropp med mina händer, jag ser det i spegeln. Jag är jag igen, och jag är så glad över det.


Och så en god låt på det.

1 comment:

Rebecca said...

Vad underbart, längtar tills jag också är nere på målvikten igen!