Thursday, November 11, 2010

Dag 02 – Min första kärlek

Var en brunhårig busig kille jag lekte peter pan och kapten krok med som liten. Åh vad jag gillade honom! Sockersöt med lite sådär vågigt hår, bodde någon kilometer från oss, alldeles vid skolan. Minns en dag då jag och min bästis på den tiden, Sandra, smög fram till huset han bodde i och lämnade en lapp i deras brevlåda. På lappen stod det ungefär "får jag chans på dig Robin? /Sandra" Fick aldrig något svar på den där lappen. Tråkigt nog. Tyckte alltid om honom, drömde nog om honom en bit upp i högstadiet till och med. Men det blev aldrig något. Jag var alldeles för blyg.

Visst, jag hade en "pojkvän" som 5-åring, men han har jag bara hört berättat för mig att jag pussade och kramade mycket. Jag minns honom inte alls på det sättet, att vi var ihop alltså. Så det räknas inte.

:*

No comments: