Wednesday, November 17, 2010

06- Min dag (gårdagen 16 nov)

05:02 - Går upp och hämtar Majken som skriker i sin säng, ligger och ammar henne i min säng - vi somnar båda två.
06:15 Johan åker till jobbet, jag sover.
07:00 Mamma kommer över med Mimas, som ska vara hos oss idag.
08:27 Jag vaknar av att Majken bökar omkring i sängen, vi går upp tio minuter senare.
09:45 Har hunnit duscha och äta frukost trots ovanligt grinig Majken. Går in på datorn för att kolla mejl och bloggar. Majken ligger på en filt i vardagsrummet och leker med sina grejer.
10:17 Majken somnar i min famn medan hon ammar
10:29 City korg-köparna ringer och berättar att det är på G.
11:05 Köparna (mamma, dotter med söt bebismage och ganska ointresserad sambo) kommer och bestämmer sig ganska omedelbart att de vill ha den, jag får välbehövliga 800:- i handen.
11:25 Fortsätter läsa bloggar/blogga, smsar M och undrar om vi ska ta en promenad nu i eftermiddag. Går ut med hundarna.
12:08 Får eld i baken när jag inser att min buss till M går 12:48 och att jag inte ätit lunch, Majken fortfarande sover och varken ätit lunch eller fått ny blöja. Kastar i mig en tallrik fil och müsli till lunch.
12:20 Väcker Majken och byter blöja på henne, typiskt nog kissar hon ner skötbordet (tyckte blöjan kändes torr) Sätter på vatten och ger henne en liten flaska ersättning.
12:42 Efter en rekordsnabb påklädning sitter Majken i vagnen och vi går de två minutrarna till busshållplatsen.
12:55 Är framme hos M, väntar på henne.
13:09 Möter M efter en missuppfattning om var vi skulle mötas, vi börjar gå runt i villaområdena och pratar bebis!
13:39 Majken är otröstlig, grinig och ledsen. Inget hjälper så jag antar att hon är hungrig, vi får snabba oss hem till M. Synd på promenaden :/
13:55 Vi är inne och Majken får mat, jag och M fortsätter prata sådant man gärna pratar med andra mammor om. Sånt man inte pratar med svärfar om.
14:05 Majken har ätit klart och får ligga och leka med Es leksaker på golvet, kul med nya prylar! Mammorna fortsätter prata, lille E som sovit vaknar och får komma upp.
14:55 Majken somnar en stund i min famn.
15:40 Dags att åka hem, först ett stopp för att handla.
16:00 Ringer Johan och ber honom tina köttfärs.
16:10 Handlar.
16:45 Kommer hem.
16:55 Johan gör en flaska ersättning till Majken, hon somnar.
17:10 Middagsdags.
17:30 Majken vaknar, vilket känns bra då hon hinner vara vaken inför natten. Vi busar och leker lite allihop, jagar varandra (vi leker att Majken är en geting ;))
17:45 Går ut med hundarna, passar på att lämna två flyttkartonger till mamma (vi fick låna dem av henne när vi flyttade) när jag lämnar Mimas hos henne. Två flyttkartonger och två hundar är inte att rekomendera att man har i händerna samtidigt.
18:30 Kikar på bloggar.
20:00 Ser på "Vem tror du att du är", Majken får prova lite havregröt och blåbärspuré till - inte poppis något av det.
20:30 Johan åker på innebandyträning.
21:00 - 21:30 Kämpar med sur Majken som inte vill göra något ALLS, inte vara själv, inte vara med mamma - ingenting!
21:30 Byter blöja - det skriver jag om här nedan! Inte konstigt att hon var grinig innan.
21:45 Majken somnar. Jag går runt och plockar och försöker få ordning. Väntar på att Johan ska komma hem.
22:30 I säng.
00:00 Somnar, alldeles för sent!

_______________________________________________________


Idag blir det öppna förskolan, kul! Vi har missat det två veckor i rad nu pga förkylning hos både mig och Majken.

Oopsie, nu vaknar lilla grisen.

1 comment:

Anonymous said...

Vi kommer väldigt gärna på besök, alltid kul att komma hemifrån och se något nytt! Och gärna mer promenader! :)