Wednesday, November 10, 2010

Presentation

Sandra. 23 år. Kommer från Själevad som ligger utanför Örnsköldsvik. Är ganska rolig och busig. Har en lillebror och en lillasyster, mamma och pappa. Lever i Karlstad med min sambo, dotter och hund. Har pluggat grafisk design och lärarprogrammet, var tvungen att sluta efter mer än två års studier förra hösten pga. en form av hörselskada. Tycker nog ofta att jag vet bäst, kan vara en nackdel ibland. Gick ut gymnasiet med bra betyg, mestadels MVG. Samhällsprogrammet. Har alltid älskat djur, haft marsvin, hamstrar, kanin, undulat, fiskar... Marsvin är väldigt underskattade djur. Varit i USA två gånger. Har ingen mor- eller farförälder kvar, tyvärr. Är ganska blyg. Men tycker det är jättekul med nya vänner och bekantskaper. Haft ätstörningar, förlorade mensen i 3 år. Fick tillbaka den med hjälp av medicin. Lite av en ledartyp om jag bara får chansen. Är väldigt duktig på att undervärdera mig själv.Älskar att fotografera. Försöker hela tiden att lära mig mer om mig själv, växa och bli en bättre människa. Läser för många bloggar. Är genusmedveten, vilket jag hoppas kommer att gagna Majken. Älskar skräckfilmer, deckare och välgjorda komedier. Håller mig borta från tillsatser så långt det går i mat och allt man använder på kroppen. Känner väldigt mycket för skogen, miljön, känslan, det vackra, doften. Konflikträdd. Amningsförespråkare. Har en ämnesomsättningssjukdom som heter Hypothyreos, tar en tablett varje dag (konstgjort hormon) Hoppas att mitt liv kommer på rätt kurs inom det närmaste året, att jag börjar jobba eller plugga igen. Är väldigt vilsen just nu. Har en samling med My Little Ponys. Drömmer om fler barn och hus i framtiden. Lyssnar gärna på Moby, The radio Dept, Delorean, The though alliance, Coldplay, Parken, Lady Gaga och ja, en massa annat. Upptempo. Ser gärna på Sex and the city. That 70's Show också. Tokförälskad i retrovagnar. Försöker att bli mindre prylfixerad, ni vet, köpa mindre och använda det man har. Är ganska knasig och knäpp. Känner mig hemma när jag är i min sambos famn.

1 comment:

Elin said...

Tack för en fin presentation!
Jag undrar har din ämnesomsättningssjukdom något att göra med dina 3år med ätstörningar? Alltså påverkade den ena den andra eller är dom helt frånskilda?
Skönt att du är frisk nu och att ni kunde få Majken!