Thursday, November 11, 2010

Phu vilken dag!

Idag har det varit full fart hela dagen, har träffat inte mindre än 6 andra mammor och deras bebisar. Allt började med att jag skulle in till stan och fixa en farsdags-present till Johan, ett par jeans. Han klagar på att alla han har är trasiga, med all rätt. På Kappahl hade jag 25% rabatt + 50:- i värdekupong, så det var ju perfekt. Det roliga i allt det här är att jag trodde farsdag var i söndags, och så skämdes jag för att jag glömt... Johan fick två sketna ballerinakex till frukosten. Men så fick jag ju veta att jag inte alls missat farsdag, bra för Johan iaf ;)

Hur som, när jag står där med näsan i jeanshögen så ser jag ju att an viss bloggerska dyker upp, hon såg ju inte vem jag var först men det redde vi ut ;) Vi som tänkt ta en promenad i veckan innan jag råkade på den här förkylningen, som tack och lov är så gott som borta nu. Nu blir det nog en promenad den närmsta veckan iaf, kul!

Sen mötte jag upp Linn och lille Oscar, fortsatte min jakt efter Majkens älskade jordgubbsgiraff (mjukis vi tappade bort på stan igår, ALDRIG mer lösa mjukidjur i vagnen) men utan resultat. Snyft. Den köpte jag bär hon låg i magen, och den har varit lite av en favorit. Inte för att Majken inte har mjukidjur, men ändå... Efter lite majspuré och nappflaskenapp-shopping blev det raka vägen hem, skulle ju ut med Daphne och Mimas. Majken sov runt den här tiden. När det var klart vart det raka vägen till Therese och lille Ebbott för mamma- och bebismys med våfflor och amatörfotografering. Det var jättetrevligt och Majken var så GLAD åt alla människor och bebisar, hon som annars brukar vara lite kinkig... Räckte med amning emellanåt. Hon charmade resten av mammorna med sina leenden, stoolt mamma var jag ;) Majken var verkligen gamlingen i gänget, Tara kommer sedan som är född i slutet på juli, resten pluppade ut i början på september = pluttisar. Tänk vad man glömmer. Att man tex. kan lägga en bebis på rygg och att den ligger still!? Oj tiden flyger.

Nu kom jag alldeles nyss hem, Majken däckade i vagnen hem, väldigt förståeligt.

No comments: