Wednesday, November 17, 2010

Blöja med stort B

Igår kväll tyckte jag att det luktade lite bajs om Majken, inget konstigt med det så vi gick för att byta blöja. Dumma jag måste ha satt på blöjan liite för långt ner på ryggen för hon hade bajs ända upp till skuldrorna! Och innan jag fått av henne sina kläder hade skötbordet ändrat färg till senapsbrunt och hennes axlar var också insmorda med bajs, för att inte tala om mina händer. Snabbt snabbt paketerade jag in bjöjbomben och fick undan den, torkade det värsta av Majken och la bodyn i kallvatten. Hon måste bada tänkte jag och undrade hur sjutton det här skulle gå till. Men så la jag henne helt enkelt ner på toalettgolvet, lyfte bort badkarsskötbordet och gick och hämtade hennes badbalja. Majken låg hyfsat nöjd och pillade på ofarliga grejer på golvet. Hinner tänka en tanke medans jag fyller upp badet. Och så när jag äntligen fyllt upp baljan i badkaret och ska ta upp Majken från golvet så ser jag att det jag tänkt också hade hänt, Majken ligger naken på golvet i en stoor pöl kiss. Hon var nu inte bara bajsig utan också nedkissad. Yey! Vilken misär. Men efter lite gullande i badet så blev hon ren och go igen, på med nu blöja och ner i spjälisen. Lite knorrande och sen sov hon för natten, ca 21:45.

Återstod bara för mig att sanera toaletten ;)

1 comment:

helenesskolsida said...

Här är maken expert på att sätta blöjan lite för långt ner med resultat: bajs halvvägs upp på ryggen (men det talar vi inte högt om för då blir han sur ;-))