Friday, November 26, 2010

Datorn ligger fortfarande isärplockad

Vi är alltså fortfarande datorlösa(-fria). Sega sega sambo, nu får jag ta fram hårdhandskarna så han fixar den någon gång. Lyckats slarva bort en del har han också gjort, suck... Om jag kunde hade jag gjort det själv, men att meka med datorer är inte min gren.

Sitter och knapprar på mammas dator just nu, jävlarn vad det här tangentbordet låter. Iaf. I onsdags kom Frida (kompis sen högstadiet, long time no see kan man säga) och vi pratade om allt mellan himmel och jord, supertrevligt med lite bullar, lussebullar och te! Himla kul att vi hamnade i samma stad såhär.
Igår var jag och klippte mig på Nobelgymnaiset här i Karlstad, var alltså en studentklippning och jag var väl liite osäker med tanke på att det kunde ta upp till 2 timmar också. Men oj, jag tror aldrig jag blivit så nöjd med en klippning! Skulle egentligen bara toppa men den gulliga tjejen som klippte mig tipsade om snedbena och uppklippning också. Och det har jag ju haft förut så jag var med på det. Fick håret tvättat och medans hon klippte mig pratade vi om allt möjligt, från facebook till uppväxtorter, teknik, framtid, utbildning och ja allt. Måste passa på att göra reklam för hennes projektarbete också som hon gör ihop med en klasskamrat: Taste of beauty - en sida med allehanda skönhetstips, kan jag behöva...
När hon kände sig klar kom hennes lärare fram för att "bedömma" hur hon klippt mig, läraren tyckte hon kunde skära lite i håret på sidan närmast snedbenan (om ni förstår hur jag menar) för att lyfta det och få håret att se mer jämntjockt ut. Det gjorde hon och sedan i med lite glansdroppar och föning och jag var såå nöjd! Allt till det facila priset 150:-
Dit går jag igen, var så säkra. Så skönt att ha fått håret axellångt (det var långt innan, jag sa att "ta minst en dm" varpå hon sa "är du säker?" "Ja!" sa jag) men utan att ha förlorat "kroppen, volymen" på håret. Och nu blir det ju så mycket svårare för Majken att dra i det, halleluja!

Majken sover nu vilket förhoppningsvis innebär att hon somnar tidigt (innan 20:00 ikväll) Hoppas hoppas!

No comments: