Tuesday, March 2, 2010

Pust

Att det kan vara så jobbigt att tvätta, vika tvätt och renbädda en säng? Det är fysiskt jobbigt och jag kommer på mig själv med att pusta och stöna där jag står vikt över sängen för att få till lakanet... Men bra blev det iaf!

Tvättade bebiskläderna förut, har längtat efter det länge nu, att få dem "klara" och organiserade i garderoben. Så går jag ner i tvättstugan och tar ut kläderna och de luktar unket, åt kattpisshållet! :O Jag och min hormonstinna kropp blir helt galen, det här händer ju bara inte. Kastar in allt i en ny maskin och sätter på, hoppas innerligt att lukten går bort. Avreagerar mig på ett forum och är bara allmänt ledsen och arg, vill omväxlande döda någon/lägga mig ner och gråta.
Hämtar nervöst kläderna en timme senare och tack och lov så var dom OK! Efter torktumlaren är dom nu perfekta och ligger vikta i garderoben, vilket för övrigt tog en timme ungefär ;)

Har nyss varit ute på skön minipromenad med Daphne i eftermiddagssolen och ska nu ta det lugnt en stund.

1 comment:

Linn said...

Åh, mys med bebiskläder. :) Gud vilken tur att dom inte luktade efter andra tvätten, usch. Jag kikade förresten in på Lindex hemsida förut och såg bodyn med Rainbow Dash som du sms:ade om förut, den var ju toksöt! Och alla Bamse-bodys, åh... ;)