Wednesday, March 31, 2010

Nya jackan

Lindex Shop Online - Jacka


Den fick jag idag på 30% rabatt. Känner mig såå sugen efter en ny vårjacka, min gamla är jag så less på. Sitter inge vidare alls och har en himla sunkig "gubbig" färg. Ni vet sådär brun-beige som bara tråkiga saker är. Kände att jag minsann förtjänar en ny jacka efter att ha gått omkring i gamla jackor flera år nu. Och med 30%...

Annars har det varit en lite trött dag idag, ska strax gå och lägga mig nu. Imorgon blir det hela familjen H ute i Borgvik, ska bli himla roligt! Veronica kommer och hämtar upp mig på eftermiddagen så jag blir inte hemma så värst länge. Hade varit trist om Johan vart tvungen att hämta mig direkt efter jobbet, 6 extra mil plus att vi då kommer dit så sent.

Annars är jag glad att jag får sova så pass mycket som jag får. Läser i så många bloggar där de får gå upp X antal gånger per natt för att kissa. Peppar peppar men det har jag sluppit hittills. Och nu ska det väl inte vara så lång tid kvar? Jag har mina datum som jag tippar på, får se om de stämmer in. Jag hade ju rätt med Veronica, sa ju att det skulle bli 14-15/2 ;-) Men annars är jag ofta öm i svanken/ljumskarna/höfterna, ja hela bäckenområdet. Värst är det på morgnarna när man ska sträcka sig efter den pipande mobilen som ligger på golvet, då får man ta det låångsamt och försiktigt. Ändå knakar det i ryggen på mig. Känns också att det tar på nedre delen av ryggen med den här stora magen. Ber ibland Johan ställa sig bakom mig och "hålla i magen", och det är så skönt! Känns direkt att det tar bort trycket på ryggen, värken.

Provade förresten för skojs skulle Tempurmadrasser idag när vi var och kikade på sängar, visste vad "de var" - men gud så skumt det kändes! Kändes som att sätta sig på en bänk, en hård skiva typ. Men när man väl lagt sig så formades madrassen sakta efter kroppen, så man låg stadigt och inkilat i madrassens form. Lite skumt, och som Johan sa, ingen mysig säng. Men skön på sitt vis och definitivt bra för kroppen. 30.000 gick de på.

Natti.


No comments: