Tuesday, March 9, 2010

Barnmorskebesök

Det gick faktiskt bra hos BM idag, känns skönt :-) Bebisen har åkt ner ordentligt i bäckenet men var fortfarande lite ruckbar. Men h*n var väldigt nära att vara fixerad, så nästa gång skulle jag förvänta mig det. Huvudet nedåt och ryggen åt höger. Så då vet jag varför jag känt av de där ilningarna.

34+6
Blodtryck: 90/55
Vikt: 77 (+10 sen inskrivningen)
SF-mått: 30
Hjärtljud: 150


Frågade även om jag gått upp för lite, men det var absolut ingen fara. BM sa även att jag nog får förvänta mig att få en lite mindre bebis närmare 3 kilo än uppåt 4, men att det absolut inte var något konstigt med det.

Nu i eftermiddag/kväll har bebisen varit igång ordentligt, jag har känt och sett i ögonvrån hur magen studsat! Satt nyss och kände med händerna och tror allt att jag kände en fot, som snabbt försvann in i mig... Den trycker och håller på där inne iaf. Känns så häftigt att det hårda där inne i magen som jag känner kanske är en fot :-)

2 comments:

jessika said...

det är helt nomalt men inte alla som får det heller. det beror på att då bebisen ligger i magen så överförs hormoner från mamman och det ska väl vara anledningen till den lilla "mens" som kommer. men det är ju bra att veta, att ngn har berättat det för en så man inte blir rädd om det nu skulle hända.

Madde said...

Du har lika liten mage som mig :) Då klarar vi oss från ryggont och trök! :)