Wednesday, March 3, 2010

En dröm

Just nu drömmer jag väldigt mycket, långa, spännande, händelserika drömmar. I morse drömde jag att jag fått barn, förlossningen var precis över och jag fick hålla mitt barn. Det var en flicka, ganska knubbig och söt i ansiktet, såg ut som Johan ungefär. Kort, lockigt mörkbrunt hår hade hon - var också liite olivfärgad i huden, ni vet ungefär som latinamerikaner ser ut som nyfödda. Nu är ju alla bebisar oavsett nationalitet i princip vita/rosa när de föds, men ja liite mer olivfärgad. Trots att hon var helt normalstor så vägde hon knappt 2 kilo vilket jag tyckte var konstigt... Visade upp henne för Johan som var sådär nöjd över att det var en flicka...
Jag födde inte i Sverige, vi var i USA på något amerikanskt sjukhus. Minns att jag for mellan avdelningarna och var tvungen att gå iväg till en ny avdelning eftersom moderkakan inte hade släppt. Kände mig så orolig över att de skulle bedöva mig med sprutor i slidan, vet inte vart jag fick det ifrån. Tänkte att förlossningen var lätt, att det här skulle bli det plågsamma. Gick in i ett undersökningsrum och blev tilsagd att sätta mig på en brits, en hård ful sak med ett rektangulärt hål typ där rumpan skulle vara :/ Precis då jag skulle sätta mig där ringde min mobil i "verkliga livet" så jag vaknade tyvärr... Gud vad besviken jag blev! Hade ju velat veta vad som skulle hända, hur det hade gått med moderkakan och sett bebisen lite mer.

Idag skulle jag och Johan skriva på faderskapspappren i stan, men tyvärr vart det inställt pga. sjukdom så vi fick en ny tid den 15/3. Jaja, det gick betydligt lättare att boka om tiden än att få originaltiden!

Nu blir det snart middag här.

No comments: