Sunday, March 28, 2010

Varning

Jag varnar härmed för att denna blogg inte under några omständigheter kommer att innehålla detaljer, tecken eller andra indikationer på hur min graviditet fortlöper. Med andra ord, sådant som påvisar om förlossningen är nära. Jag kommer inte nämna något om detta, skriva minsta ord om hur jag känner mig/hur min kropp förbereder sig. När bebisen är ute skriver jag det, inte mer än så.

Av alla uppgifter man får i livet är detta den mest personliga, privata, hisnande och osäkra. Större än alla uppkörningar, tentor och prov. Man har ingen aning om hur det ska gå. Pressen är större än något man tidigare upplevt, både rent prestationsmässigt men också känslomässigt. Att folk då skulle veta att jag är i denna upplevelse - nej, aldrig i livet. Om man inte vill att folk ska veta exakt när man exempelvis ska göra ett viktigt prov, vill man VEKLIGEN INTE att folk ska veta att man är på väg att föda.

Ingen, inte ens mina föräldrar/svärföräldrar ska få veta att/när vi åker in.

3 comments:

Linn said...

Vill bara säga (igen) att jag förstår dig och att jag håller tummarna för att allt går bra för er när det är dags. :)

Sandra said...

Jo det är övertid så fort du gått över BF, men du räknas däremot inte som överBUREN förrän BF+14

mikaela said...

riktigt bra skrivet. jag känner detsamma men är riktigt kass på att uttrycka mig. vägen dit vill jag nog hålla mestadels för mig själv.

hoppas allt går bra för dig!