Friday, April 1, 2011

Fredag

Igår shoppade jag lite ute på bergvik med Majken. Blev 6 par strumpor till henne, body (50:- på rean) ramar på IKEA, ett par sommarskor till mig, byxor och ett par "jeggings", eller vad man nu ska kalla leggings i jeans. Var såå behövligt! Har knappt något att ha på benen, det jag har börjar gå sönder och mina gamla jeans (från 2005!) kan jag inte ha. Vill inte ha heller, de är från en helt annan era. Låg midja, opraktiska och osköna. Jag är en skön mamma numera som vill ha byxor som är sköna, praktiska och snygga! Och där ingår inte byxor man visar myntnedkastet i, huh...

Nu blir det snart IKEA med mamma. Hon är precis nyinflyttad i ny lägenhet och ska ha lite nytt möblemang. Och med tanke på dagens väder (betonghimmel) så följer jag gärna med :-)

Majekn vaknade 06:30 och sover redan förmiddagsluren, tjohopp! Det händer aldrig att hon sover såhär tidigt. Hoppas att det är ett gott tecken för kvällen. Säg en eftermiddagslur runt 15, sedan somnar hon för natten 19:30... Lyyyyx!

No comments: