Monday, April 4, 2011

Uunderbar promenad i det blå!

Ja, himlen var ju faktiskt blå ;) Ska slänga in en bild så fort kameran laddat klart. Är ju jätteseg med den där bildutmaningen, jag vet... Men en "Dagens" kommer!

Nu är det banne mig vår alltså :D

Från ute- till inneaktiviteter, nu blir det städning och allmän röjning här hemma. Det är grusigt, oorganiserat och lite allmänt "lägenhet-som-bebos-av-snart-1-åring-samt-två-hundar-och-virriga-föräldrar-igt". Men man får en rejäl spark i baken av alla vårfeelings, man vill få det rent och snyggt!

3 comments:

micksan said...

Jag känner att 2 år emellan känns optimalt. Dessutom hinner jag bli kvar på samma föräldrapeng som jag har nu. För om jag ska hitta jobb och jobba upp den (efter att Saga är 2,5) innan nästa bebis så blir det inte syskon på flera år gissar jag. Och ålderskilnnaden får ju inte bli för stor. Nicklas sa tidigare i vintras att vi kanske kör igång i höst, så ja, blir förhoppningsvis ett syskon någonstans mellan Saga är 2 och 2,5 år. :) Verkar fungera toppen, det ser man på Nicklas kusiner som är född med precis 2 års mellanrum. Sen har Saga jättekul tillsammans med min guddotter Märta som blir 3 i augusti (så mellan dom är det mindre än 2 år till och med). Märta har älskat Saga från första stund, så det har fungerat jättebra mellan dom. Men så är ju alla barn olika...man vet ju aldrig vad som är "perfekt" eller hur man ska säga. :)

Anonymous said...

Ja nu är det banne mig vår! Hoppas på samma fina väder hela veckan nu så är nog snön ett minne blott inom en inte alls lång framtid.

Och visst var det jag som hade kommenterat i dockhuset, och ja, vårt lilla äventyr idag kommer nog bli ihågkommet som den längsta promenaden och det dyraste toalettbesöket någonsin ;)

micksan said...

Visst vill man plugga också, men ska jag göra det så blir det ju inga syskon på minst 3 år, då är Saga 4 år. (jag vill ju helst läsa till läkare och det är ju 5,5 år studier och 1,5 år at innan licens). Då ser jag hellre att det fungerar åldersmässigt mellan Saga och ett syskon, sen får resten vänta. Är ju ändå "bara" 23 år även om jag känner att jag inte gjort något speciellt efter studenten för 4 år sedan. Men iofsig har jag bildat familj vilket inte många av mina vänner gjort, och det betyder ju allra allra mest! :) Men jag har funderingar på att ändra mig och börja läsa mot sjuksköterska(sen barnmorska!) till hösten redan, och då hinna göra klart hela första året, blir det bebis före sommaren nästa år så fungerar det ju att ta med den lilla den sista tiden (tänkte mellan april och juni om det skulle bli bebis direkt). Isåfall är jag mammaledig året ut (2012) och så får Nicklas vara pappaledig (han ville vara halva tiden med Saga också, men våra jobbsituationer tillät inte det), på så vis behöver jag bara en termins uppehåll i studierna. Men ja....är svårt. Jag vill ju gärna bli läkare men det drar ju ut på tiden med alla dessa betygsuppläsningar. Eller så är det okså det att man känner att man är dålig eftersom man sagt åt alla i dessa år att man tänker bli läkare :P