Wednesday, April 20, 2011

Bakat

Phu, dagen har gått i ett svindlande tempo. Eller ja, i mitt perspektiv iaf. Tog bilen och Majken och for iväg till IKEA för att lämna igen en skadad ram (såg det efter jag köpt den...) Väl på parkeringen hade jag inte kvittot i börsen. Det händer ju inte! Kom då ihåg att jag tömt börsen i helgen, för att leta en kupong... Vi åkte hem för att leta kvitto utan resultat... Måste alltså ha slängt det, typiskt. For iväg igen till Willys, Barnens hus, Babyproffsen och några second hand-affärer. Blev lite påskgodis, bakingredienser, parasoll till vagnen, nackstödjare till Majken att ha i bilen och ballonger rikare efter den utflykten.

Vi blev så sena att jag fick hoppa lunch (dåligt) för att hinna till öppna, Majken fick sin lunch där. Allt flängande gjorde att hon sov rekord tidig eftermiddagslur, redan mellan 14-15 så nu sover hon redan gott sedan en timme. Eller gott och gott, jag har varit inne i 10 minuter nu och fått henne att somna om, varav hon gallskrek igen och jag fick söva henne igen... Hoppas hoppas gumman får sova nu. Tänder på G? Mardrömmar?

Nu på kvällen har jag bakat (!) något som skulle bli cupcakes men mer blev som för stora muffins (hade för få formar...) med platt glasyr på istället för piffigt puffig/spritsad glasyr eftersom vi inte har någon sprits. Än iaf. Men jag tror de kommer att bli gudomligt goda, hade Marabou mango i glasyren, yum.

Nu blir det kvällspromenad - utan barnvagn - jisses amalia!

No comments: